Alufelni javitás ,,12"-22"-ig

12"-22" ig bármely tipusú  felni javitását tudjuk válalni,,akár a helyszinen is megvárható!

Lemezfelni javitás: 5.000.-
Alufelnijavitás 16"-ig:  7.000 - 10.000.-
Alufelnijavitás 17"-tól: 8.000 - 12.000.-

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

ADAC 2017 téligumi teszt!

ADAC

A gumiabroncs nem gyorsan romló áru

A hazai sajtóban az elmúlt években rendszeresen ellentmondásos információk láttak napvilágot a gumiabroncsok oldalán található DOT jelölésről. A Szövetség fontosnak tartja ismét tisztázni a DOT mögött lévő számsor jelentését, illetve ezzel összefüggésben azt is, hogy meddig vásárolható meg, illetve használható egy abroncs biztonságosan.

 A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Ebből az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli. Sokan az „idei” abroncsot keresik, pedig a gumiabroncs nem gyorsan romló áru, hasznos tulajdonságait éveken keresztül, változatlan formában és minőségben képes megőrizni!

  1. A gumiipari szakemberek egyetértenek abban, hogy az abroncsok élettartama 10 év. Ugyanakkor nagyon lényeges, hogy az előírt körülmények között tárolt, és még fel nem szerelt gumiabroncsok 5 éven keresztül teljes mértékben megőrzik azokat a tulajdonságaikat, amelyek a gyártás időpontjában is fennálltak. Vagyis, egy nem használt 5 éves gumiabroncs felszerelése és értékesítése semminemű műszaki veszéllyel nem jár. Lényeges azonban megkülönböztetni az új és a frissen gyártott kategóriát. Utóbbival azokat az abroncsokat jelölik, amelyeknél a gyártástól számítva legfeljebb 3 év telt el. A maximum három éve gyártott abroncs a „frissen gyártott”, míg a 3-5 éve gyártottnál használható az „új” megnevezés.
  2. Miért számít újnak egy öt esztendős abroncs? Az öregedést különböző kémiai és fizikai folyamatok váltják ki. Annak érdekében, hogy ezekkel szemben megvédjék a termékeket, a gyártás során olyan speciális adalékanyagokat vegyítenek a gumikeverékbe, amelyek meggátolják az oxigénnel és ózonnal történő, az abroncs teljesítményét csökkentő kémiai reakciókat. Ezeknek az adalékoknak köszönhető, hogy a szakszerűen tárolt abroncs akár több évig sem veszít felhasználhatóságából, képességei pedig megegyeznek a gyárból frissen kikerült társaiéval.
  3. Az abroncsok élettartama 10 év. Egy jó állapotú 6 éves abroncs is értékesíthető, azzal a megjegyzéssel, hogy még 4 évig javasoljuk használni.
  4. A lényeg röviden. A gumiabroncs:

 Frissen gyártott: 3 éves korig

Új: 5 éves korig. Ez azt jelenti, hogy egy legfeljebb 5 éven át szakszerűen tárolt abroncs megfelel egy új abroncs specifikációinak, és nem veszít a felhasználhatóságából!

Élettartama: 10 év, ezért 10 évesnél idősebb abroncsok használata biztonságtechnikai okokból nem ajánlott!

6. A hivatalos szakszervizek készségesen adnak felvilágosítást az általuk forgalmazott abroncsokkal kapcsolatban felmerülő bármilyen, a gyártásra, szerelésre, javításra, tárolásra vonatkozó kérdésre.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

A világ első automatizált gumiabroncs-tesztpályája

  • A Continental a világon egyedülálló tesztpályát épített Hannover mellett
  • A létesítményben egész évben, az időjárási körülményektől függetlenül végezhetőek abroncstesztek
  • A vezető nélküli autók, akár 120 km/h sebességgel is száguldhatnak

A Continental teljes mértékben automatizált pályán hajtja végre a személyautókra, a terepjárókra és a kishaszongépjárművekre szánt gumiabroncsainak tesztelését. A világ egyik legnagyobb autóipari beszállítója két és fél futballpályányi tesztcsarnokkal bővítette a Hannover közelében lévő tesztközpontját.

A már 45 éve működő Contidrom tesztközpont idén megnyitott új részlege az eddigieknél is magasabb szintre emeli a gumiabroncsok tesztelési színvonalát. A 300 m hosszú és 30 m széles tesztcsarnok neve AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer). Az AIBA-ban alkalmazott csúcstechnológia segítségével a téli és nyári abroncsok különböző tulajdonságait vizsgálják. A létesítményben a vezető nélküli tesztjárművek, akár 120 km/h sebességig gyorsíthatóak fel, majd fékezhetők le automatikusan. A Continental mérnökei a gumiabroncsok menet- és féktulajdonságait cserélhető, szabványos felületű útburkolati elemek segítségével, száraz és nedves körülmények között egyaránt tesztelhetik. Ezen felül a jégpályás tesztek számára egy különálló jégcsarnok áll rendelkezésre.

Forradalmi újdonság a gumiabroncs-tesztelésben

A Continental az első abroncsgyártó a világon, amely egy adott helyszínen, az időjárástól függetlenül egész évben képes gumiabroncs-teszteket elvégezni. A létesítmény évi 100 ezer fékteszt végrehajtására alkalmas. A tesztelésre használt különböző felületű útburkolati panelek a mérnökök igényei szerint, hidraulikus mozgatóelemek segítségével cserélhetőek, amely így lehetővé teszi a száraz és nedves időjárási körülmények szimulációját. Ezen felül a csarnok hőmérséklete tetszés szerint szabályozható.

Iparági szakértők egybehangzóan állítják, hogy az AIBA létesítmény forradalmasítja a modern abroncstesztelési módszereket. "Bátran kijelenthetem, hogy új részlegünkben a legpontosabb fékezési teszteket tudjuk elvégezni", mondta David O’Donnell, a Continental személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncs üzletágának kutatási és fejlesztési vezetője. Az eddigiekben az időjárási tényezők jelentősen befolyásolták a gumiabroncs-tesztek megvalósíthatóságát. Azonban az új létesítményben már az év bármely időszakában elvégezhetőek a különféle időjárási körülményekre szabott fékezési kísérletek. "Tulajdonképpen az új részleg a laboratóriumi körülmények között lefolytatott vizsgálatok előnyeit ötvözi a szabadtéri pályákon lebonyolítható tesztekkel. Ennek köszönhetően közel 70%-kal javult az egyes vizsgálatok megismételhetősége, így a jövőben még pontosabb értékek állnak majd rendelkezésre a gumiabroncsok további fejlesztéseihez", nyilatkozta O’Donnell.

Az új részleg felépítése előtt a gumiabroncsok tesztelőinek több olyan tényezővel kellett számolniuk, amelyek bizonyos mértékben befolyásolhatták a végső eredményeket. Ilyen volt például a sofőrök reakcióideje, valamint a levegő és az útfelszín hőmérséklete. A szabad ég alatt sokszor olyan alacsony volt a hőmérséklet, hogy lehetetlen volt az abroncsteszteket végrehajtani. "Az új rendszernek köszönhetően ezeket a tényezőket úgy tudjuk befolyásolni, hogy közben nem kell megváltoztatni a teszt helyszínét. Így képesek vagyunk az év 365 napján, napi 24 órában teszteket lebonyolítani. Az automatizált pálya másik előnye, hogy jelentősen csökkenti a sofőrök fizikai igénybevételét", hívta fel a figyelmet a szakember.

Nő az abroncstesztek iránti igény

Az új csarnok nagymértékben javítja a gumiabroncs-tesztek hatékonyságát. Ez azért fontos, mert folyamatosan nő az abroncstesztek iránti igény, hiszen az elmúlt években a gumiabroncs-ipar termékei folyamatosan diverzifikálódtak. Ezzel párhuzamosan a személygépjármű-gumiabroncsokkal szemben támasztott speciális igények fokozatosan megjelentek a szabadidőjárművek, a transzporterek és a kisáruszállítók szegmensében is. Mindez azt jelenti, hogy a termékeket már nem csak a felhasználási területeknek, hanem az egyes járműtípusoknak és az éghajlati jellemzőknek megfelelően is specifikálják. Ennek megfelelően ma már minden járműkategóriában elérhető a Continental négy féle téli-nyári mintázattípusa. Végül a gépjárműgyártók számára szállított első szerelésű abroncsokkal szemben támasztott elvárásoknak is meg kell felelniük a fejlesztőknek. "Az AIBA létesítmény nagy terhet vesz le a vállunkról, mert rengeteg munkát jelent ennyiféle abroncstípus tesztelése. Mindezek mellett az új tesztcsarnok lehetőséget teremt a fékút további csökkentésére is", jegyezte meg O’Donell.

Téli-nyári időjárási körülmények

Az öt különböző pályával rendelkező csarnokban a járművek a végrehajtott tesztek során, akár 120 km/h sebességre is felgyorsulhatnak lineárisan, hasonlóan a világ legmodernebb hullámvasútjaihoz. Ezután egy előre beprogramozott ponton elkezdenek fékezni, majd végül megállnak. A mérések során a hagyományos, száraz úton történő fékezési manőverek kivitelezése 100 km/h sebességről, a vizes úton történő megállás szabványos tesztelése pedig 80 km/h sebességről történik. Nyári körülményeknél a környezet hőmérséklete 10 - 25 °C közötti értékekre állítható, míg a téli útviszonyok szimulációja során -10 és -1 °C közé állíthatják be a mérnökök az útfelület hőmérsékletét. Ekkor a jégcsarnokban a levegő hőmérséklete 5 és 12 °C között változhat.

A tesztpályán a fékezési manővereket különféle, a kerekekre és a járműre szerelt szenzorok érzékelik. Az egyes tesztek lefuttatása – ideértve az indulást, a gyorsulást és a fékezést is – összesen 4 percet vesz igénybe. Az új csarnokban minden órában 15 teszt végezhető el, az automatizált tesztüzem éves kapacitása pedig akár a 100 ezres nagyságrendet is elérheti. "Új üzemünknek köszönhetően pontosabb és rugalmasabb vizsgálatokat végezhetünk, és megduplázhatjuk a tesztkapacitásunkat", összegezte David O’Donnell.


 

A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt

 

A Continental kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrásokból és az elhanyagolható mennyiségű fosszilis anyagokból készülő "zöld" abroncsok kifejlesztésére. A világ egyik vezető gumiabroncsgyártójának kutatói jelenleg is azon dolgoznak, hogy a teljes mértékben természetes alapanyagokból készülő abroncs "víziója" minél előbb valóság legyen. A kutatásoknak és a kísérleteknek köszönhetően már lehetővé vált a fosszilis olajszármazékok repceolajjal és poliészterrel történő helyettesítése a gumiköpenyben. 

Dr. Boris Mergell, a Continental anyag és gyártástechnológiai részlegének vezetője szerint még rögös út vezet a "zöld" abroncsokig. "Nem minden nyersanyag helyettesíthető környezetbarát anyagokkal. Ezek sok esetben negatívan befolyásolják a fékteljesítményt és a gördülési ellenállást, de ezeken a területeken nem szeretnénk kompromisszumokat kötni", magyarázza a szakember. Napjainkban a szénhidrogén-származékokból (szén, kőolaj, földgáz) előállított alkotóelemeket egyre nagyobb arányban tudják kiváltani a megújuló energiaforrások felhasználásával készülő alapanyagok. Ennek a megoldásnak azonban az a hátránya, hogy olyan földterületeket igényelnek, amelyeket jelen pillanatban élelmiszer-előállításra használnak.

Kaucsuk pitypangból

A "zöld" gumiabroncs kifejlesztésére egy másik kézenfekvő megoldás, a pitypang nedvének felhasználása. A kutatók ma már arra is képesek, hogy "kikapcsolják" a pitypang tejnedvének alvadásáért felelős gént, és így előállítható a gumi alapanyagát képező kaucsuk. A gumifákból nyert kaucsukkal szemben a gyermekláncfű nedvének felhasználása ígéretes megoldásnak bizonyul. "A pitypang egyik fő előnye, hogy Európában szinte bárhol megtalálható, és nem termőföldek, hanem jellemzően ugaron hagyott területeken fordul elő nagy mennyiségben. Ennek köszönhetően nincs szükség más kontinensekről szállítani a kaucsuk előállításához szükséges alapanyagot", jegyezte meg Dr. Boris Mergell. 

Az ipari korom is kiváltható

Egy másik, ugyancsak a gumiabroncsok előállítása során felhasznált alapanyag, az ipari korom is helyettesíthető szilícium-dioxiddal, ismertebb nevén a kovasavval. Ezzel a megoldással az abroncs súlya akár 20%-kal is csökkenthető. Attól függetlenül, hogy a lágyító szerek és a különféle gyanták megújuló erőforrásokból vagy újrahasznosító üzemekből származnak, kiválóan hasznosíthatóak az abroncsgyártásban. Az összetevők tekintetében a gumiabroncsok jelenleg 41%-ban kaucsukot (természetes vagy szintetikus), 30%-ban töltőanyagokat (például korom, szilika, szén, kréta), 15%-ban merevítő anyagokat (acél, rayon, nylon, poliészter), 6%-ban a vulkanizáláshoz szükséges vegyi anyagokat (ken, cink-oxid, különböző más vegyi anyagok), további 6%-ban lágyító anyagokat (ásványi és növényi olajok, gyanták), valamint 2%-ban öregedést gátló és egyéb vegyi anyagokat tartalmaznak.

"A környezetbarát gumiabroncsok kifejlesztéséhez még számos tesztet kell elvégezni az anyagokon, valamint elengedhetetlen a gyártástechnológia fejlesztése is. Ezért azt gondolom, hogy még legalább 5 évet várnunk kell a "zöld" abroncsok megjelenésére", tette hozzá Dr. Boris Mergell. A Continental az abroncsok fejlesztése során arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb arányban megújuló energiaforrásból származó alapanyagokat használjon fel. Ennek köszönhetően napjainkban egy átlagos személygépjármű-abroncs már legalább 45%-ban nem kőolajszármazékból készülő alkotóelemeket tartalmaz. Becslések szerint 2020-ra a gumiabroncsokban használt természetes anyagok aránya elérheti a 100%-ot.


 

ADAC 2016 nyári gumi teszt

Az ADAC 2016-os tesztjén két méretet vettek górcső alá a kis és közép kategóriára szánt 185/65 R15 és

a felsőbb kategóriájú 225/45 R17  nyári gumiabroncsot.

A teszt során több szegmensből választottak és összesen 32 darab nyári gumiabroncsot vizsgáltak.

ADAC 2016 nyár 225/45 R17

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


ADAC 2016 nyár 185/65 R15

A webáruházunkban feltüntetett árak CSAK WEBES ONLINE rendelés esetén érvényesek.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a weboldalon található készlet valós raktárkészlet, de részben nem azonnal elérhető telephelyi készlet. A nem telephelyi készlet átfutási ideje 0-3 nap.
Pontos helyszíni átvétel információt a megrendelést követően, telefonon vagy e-mailben 24 órán belül adunk!