A Continental a Zöld abroncsokban látja a jövőt

 

A Continental kiemelt figyelmet fordít a megújuló energiaforrásokból és az elhanyagolható mennyiségű fosszilis anyagokból készülő "zöld" abroncsok kifejlesztésére. A világ egyik vezető gumiabroncsgyártójának kutatói jelenleg is azon dolgoznak, hogy a teljes mértékben természetes alapanyagokból készülő abroncs "víziója" minél előbb valóság legyen. A kutatásoknak és a kísérleteknek köszönhetően már lehetővé vált a fosszilis olajszármazékok repceolajjal és poliészterrel történő helyettesítése a gumiköpenyben. 

Dr. Boris Mergell, a Continental anyag és gyártástechnológiai részlegének vezetője szerint még rögös út vezet a "zöld" abroncsokig. "Nem minden nyersanyag helyettesíthető környezetbarát anyagokkal. Ezek sok esetben negatívan befolyásolják a fékteljesítményt és a gördülési ellenállást, de ezeken a területeken nem szeretnénk kompromisszumokat kötni", magyarázza a szakember. Napjainkban a szénhidrogén-származékokból (szén, kőolaj, földgáz) előállított alkotóelemeket egyre nagyobb arányban tudják kiváltani a megújuló energiaforrások felhasználásával készülő alapanyagok. Ennek a megoldásnak azonban az a hátránya, hogy olyan földterületeket igényelnek, amelyeket jelen pillanatban élelmiszer-előállításra használnak.

Kaucsuk pitypangból

A "zöld" gumiabroncs kifejlesztésére egy másik kézenfekvő megoldás, a pitypang nedvének felhasználása. A kutatók ma már arra is képesek, hogy "kikapcsolják" a pitypang tejnedvének alvadásáért felelős gént, és így előállítható a gumi alapanyagát képező kaucsuk. A gumifákból nyert kaucsukkal szemben a gyermekláncfű nedvének felhasználása ígéretes megoldásnak bizonyul. "A pitypang egyik fő előnye, hogy Európában szinte bárhol megtalálható, és nem termőföldek, hanem jellemzően ugaron hagyott területeken fordul elő nagy mennyiségben. Ennek köszönhetően nincs szükség más kontinensekről szállítani a kaucsuk előállításához szükséges alapanyagot", jegyezte meg Dr. Boris Mergell. 

Az ipari korom is kiváltható

Egy másik, ugyancsak a gumiabroncsok előállítása során felhasznált alapanyag, az ipari korom is helyettesíthető szilícium-dioxiddal, ismertebb nevén a kovasavval. Ezzel a megoldással az abroncs súlya akár 20%-kal is csökkenthető. Attól függetlenül, hogy a lágyító szerek és a különféle gyanták megújuló erőforrásokból vagy újrahasznosító üzemekből származnak, kiválóan hasznosíthatóak az abroncsgyártásban. Az összetevők tekintetében a gumiabroncsok jelenleg 41%-ban kaucsukot (természetes vagy szintetikus), 30%-ban töltőanyagokat (például korom, szilika, szén, kréta), 15%-ban merevítő anyagokat (acél, rayon, nylon, poliészter), 6%-ban a vulkanizáláshoz szükséges vegyi anyagokat (ken, cink-oxid, különböző más vegyi anyagok), további 6%-ban lágyító anyagokat (ásványi és növényi olajok, gyanták), valamint 2%-ban öregedést gátló és egyéb vegyi anyagokat tartalmaznak.

"A környezetbarát gumiabroncsok kifejlesztéséhez még számos tesztet kell elvégezni az anyagokon, valamint elengedhetetlen a gyártástechnológia fejlesztése is. Ezért azt gondolom, hogy még legalább 5 évet várnunk kell a "zöld" abroncsok megjelenésére", tette hozzá Dr. Boris Mergell. A Continental az abroncsok fejlesztése során arra törekszik, hogy a lehető legnagyobb arányban megújuló energiaforrásból származó alapanyagokat használjon fel. Ennek köszönhetően napjainkban egy átlagos személygépjármű-abroncs már legalább 45%-ban nem kőolajszármazékból készülő alkotóelemeket tartalmaz. Becslések szerint 2020-ra a gumiabroncsokban használt természetes anyagok aránya elérheti a 100%-ot.


 

A webáruházunkban feltüntetett árak CSAK WEBES ONLINE rendelés esetén érvényesek.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a weboldalon található készlet valós raktárkészlet, de részben nem azonnal elérhető telephelyi készlet. A nem telephelyi készlet átfutási ideje 0-3 nap.
Pontos helyszíni átvétel információt a megrendelést követően, telefonon vagy e-mailben 24 órán belül adunk!